Wizerunek firmy w internecie
Odpowiedni wizerunek firmy może znacząco pomóc w pozyskiwaniu potencjalnych klientów. Sposób, w jaki odbiorcy postrzegają przedsiębiorstwo to podstawa udanego kontaktu. O wizerunek trzeba dbać na wielu płaszczyznach, by w każdym miejscu miał właściwy poziom. W dobie komputeryzacji to internet jest głównym źródłem informacji. Tym samym stosowany wizerunek w sieci może warunkować sukces całej firmy.
Każde przedsiębiorstwo powinno być na bieżąco ze wszelkimi informacjami na swój temat, jakie ukazują się w internecie. Na każde zachowanie należy reagować, czy są to pozytywne czy też negatywne opinie. Odpowiedź na nie pokazuje zaangażowanie firmy w działalność internetową i buduje prestiż. Ma to szczególne znacznie na forach internetowych, gdzie mogą pojawiać się przeróżne donosy i tylko bezpośredni kontakt z internautami może zbudować więź komunikacyjną.
Analogicznie należy reagować na Facebooku. Najpopularniejszy obecnie portal społecznościowy to główne miejsce spotkań w sieci. Tylko codziennie aktualizowany, ciekawy profil zachęci do regularnego przeglądania oraz komentowania jego treści. Im większy ruch, tym łatwiej budować dobry wizerunek firmy. Warto dodawać posty o każdym istotnym wydarzeniu z historii firmy, przybliżając facebookowiczowi to, co dzieje się w przedsiębiorstwie. Podobne notki prasowe można również publikować na branżowych portalach internetowych i blogach. Takie zabiegi upowszechnią nazwę i logo firmy w internecie. A to prowadzi do stworzenia wizerunku godnego zaufania i dobrze prosperującego przedsiębiorstwa.
Narzędzia, które umożliwiają automatyczne uzyskiwanie informacji na temat ukazujących się w sieci informacji o firmie oferuje Google. Jest to bezpłatne. Dostępne są również opcje płatne. W ten sposób szybko i dokładnie poznamy wszelkie wypowiedzi i opnie. Zapomnieć nie można jednak o wizytówce firmy, jaką jest strona internetowa. Niefunkcjonalna i niedopracowana graficzna będzie odstraszać. Dobrze przemyślana, intuicyjna, nieprzeładowana tekstem oraz grafiką zachęci do pozostania na niej na dłużej. Koniecznie na stronie trzeba zamieścić zakładkę „pomoc”, by w pełni ułatwić odbiorcy poruszanie się. Mniej oficjalny charakter z pewnością spodoba się młodszemu odbiorcy.