Blog firmowy

Jak wynika z badań, większość małych i średnich przedsiębiorstw nie prowadzi bloga firmowego, posiadając tylko stronę internetową. Tym samym firmy te wykorzystują zaledwie ułamek swojego potencjału reklamowego w sieci.

Blog firmowy, zwany także eksperckim zapewnia zwiększenie się sprzedaży produktów danego przedsiębiorstwa poprzez budowanie zaufania do producenta, firmy oraz pokazanie, iż wybrana osoba bądź osoby znają się na tym, czym się zajmują.

blog firmowy

Powszechnie wiadomo, że klienci wybierają zakupy u tych, którym ufają, a najczęściej zaufaniem darzą ekspertów. Dlatego też znaczenie dobrze prowadzonego bloga firmowego jest ogromne i coraz częściej postrzegany jest on jako znakomity środek promocji firmy w sieci.

Najpopularniejsze platformy do prowadzenia blogów firmowych są obecnie całkowicie darmowe i bardzo proste w obsłudze. Jedyny problem może stanowić instalacja wybranego oprogramowania. Samo prowadzenie bloga firmowe nie będzie przynosiło większych kłopotów. Platformy blogowe pozwalają bowiem na tworzenie kolejnych wpisów w prostym oknie edycyjnym, które jest podobne do znanych edytorów tekstu (np. do Worda), a także na organizację interfejsu w sposób czytelny i przyjazny.

Adres bloga powinien być subdomeną i wyglądać następująco: www.blog.nazwafirmy.pl, przy czym adres strony internetowej to: www.nazwafirmy.pl. Wówczas nie trzeba opłacać dwóch domen.

Na blogu eksperckim pisze się o tym, o co najczęściej pytają konsumenci. Można z niego wyczytać wiele porad, ciekawostek i opinii, czyli wszystko to, co może zainteresować potencjalnych klientów. Może także służyć jako narzędzie do komunikacji, które będzie informowało klientów o zmianach w firmie czy też nowych produktach bądź promocjach. Blog zbuduje również dwustronną, opierającą się na rozmowach relację z osobami zainteresowanymi zakupem.

Prowadzenie bloga eksperckiego jako jednego z elementu kampanii marketingowej może zaowocować zwiększeniem autorytetu danej firmy, co przyniesie możliwość uzyskania większych marż, poszerzenia networkingu oraz zwiększenie uczestnictwa we wszelkich targach, wydarzeniach i konferencjach związanych z wybraną branżą. Blog ekspercki zwiększy również widoczność w wyszukiwarkach internetowych, a tym samym odwiedzanie strony WWW danej firmy i promocję wybranej marki w sieci.

Nie trzeba być ekspertem komputerowym, żeby swobodnie prowadzić dynamiczną i regularnie aktualizowaną stronę internetową na temat swojej działalności w wybranej branży. Blog ekspercki  to tani i zarazem prosty sposób na zyskanie większej liczby potencjalnych klientów, na zbudowanie z nimi relacji oraz własnego autorytetu, a także doskonałe narzędzie komunikacji. Należy tylko pamiętać, że ta forma kampanii marketingowej wymaga sporej ilości czasu poświęconego na pisanie artykułów i odpowiadanie na komentarze oraz e-maile, a także dbanie o utrzymanie bloga (robienie regularnych backupów) treści oraz aktualizowanie oprogramowania.