FanPage firmowy
Promowanie danej marki lub firmy w portalach społecznościowych jest dziś bardzo istotną częścią marketingu w sieci. Jednym z takich kanałów komunikacji z potencjalnym klientem jest firmowy FanPage. Obsługa takiego profilu jest prosta i darmowa, co czyni go idealnym narzędziem marketingowym, służącym budowaniu relacji z potencjalnymi klientami (fanami), komunikowaniu się z nimi (m.in. odpowiadając na ich pytania), informowaniu o nowych wydarzeniach, promocjach i nowościach, a także integrowaniu się z nimi poprzez konkursy, quizy czy dyskusje.
Założenie FanPage`a w serwisie społecznościowym pomoże danej firmie zyskać potencjalnych klientów oraz zaistnieć, gdyż jak się szeroko o tym mówi: jeśli Cię nie ma na portalu, to nie istniejesz.
Kiedy warto założyć FanPage?
- gdy grupa docelowa jest w wieku 13-45 lat; jeśli oferta marketingowa ma być skierowana do osób w zaawansowanym wieku, to lepiej zrezygnować z tego rodzaju promocji marki,
- kiedy ma się czas na prowadzenie strony przedsiębiorstwa w portalu społecznościowym, gdyż to narzędzie marketingowe wymaga systematyczności i odpowiedniej ilości czasu poświęconego na zarządzanie nim,
- w przypadku oparcia biznesu na specjalistycznej wiedzy; gdy dana firma pojawi się np. na Twitterze czy LinkenIn w postaci założonego tam FanPage`a będzie ona mogła chwalić się swoją ekspercką wiedzą i tym samym docierać do klientów.
Chcąc zdobyć oraz utrzymać potencjalnych klientów/użytkowników FanPage`a, należy dotrzymywać danych im obietnic, systematycznie administrować założoną stronę internetową, zamieszczać informacje związane wyłącznie z profilem działalności danego przedsiębiorstwa, szybko reagować na aktywność fanów, dbać o atrakcyjność i fachowość treści, a także utrzymywać spójność oraz równowagę firmowego profilu. Warto również nagradzać użytkowników danego FanPage`a za pomocą np. kuponów czy drobnych upominków bądź przyciągać ich cyklicznymi konkursami.
Jak wynika z badań ponad 50% fanów na Facebooku woli FanPage`a marki od jej oficjalnej strony internetowej. Kluczem do sukcesu podczas administrowania FanPage’em jest dobra współpraca i wewnętrzna komunikacja. Osoba kierująca FanPage’em musi posiadać duże pokłady elastyczności oraz umiejętność wchodzenia w bezpośrednią interakcję z klientami.
Serwisy społecznościowe takie jak Facebook czy nk.pl to obecnie najpopularniejsze i najmodniejsze miejsca prowadzenia kampanii reklamowych. Ich skuteczność opiera się na tworzeniu społeczności użytkowników i nawiązaniu głębszych relacji między reklamowanym produktem a jego potencjalnymi klientami. Pozwalają one także na szybkie dotarcie do klienta, a jemu – na szybkie uzyskanie odpowiedzi na nurtujące go pytania. Podczas zakładania tego rodzaju profilu nie bójmy się eksperymentować, aby jak najlepiej dopasować się do naszych klientów, czyniąc to zgodnie z określoną strategią i profilem działalności firmy.